Vårtrötthet

Jag är ganska säker på att jag lider av detta just nu. Och visst går det över. Men just nu är jag bara supertrött hela tiden. Det blir kanske så när man försöke hålla ett jämt hög tempo genom hela den mörka vintern och nu när det börjar bli ljust går det inte att hålla emot tröttheten längre.

I vart fall orkade jag gå och träna efter jobbet idag, fast i morse trodde jag inte att jag skulle orka det. Men efteråt är det alltid lika skönt när man har tränat. Jag borde gå till gymmet typ minst två gånger per vecka men det går bara inte ihop sig med resten av mitt schema...

Jag hade kvällsfodring idag så efter middagen blev det en tur i padocken med Hisan. Jag måste säga att denna ridtur var bara superkort för här någonstans tog dagens ork slut. Hisan var pigg och glad och faktiskt riktigt snäll trots gårdagens vila. Han sparkade inte ens mot skänkeln eller något annat bus. Min underbara lilla Hisan, han är en pärla. ;)
I morgon skall jag ha samlat mer krafter för i morgon blir det hoppträning och för hoppningsvis orkar hans matte rida honom riktigtfram för skänkeln så att vi kan hoppa superfint.

Vaccination och tandfix är beställd til fredag så det kommer att bli lugnt till helgen. Min hemma veterinär har tydligen gått och blivit chefs seminveterinär på Flyinge... spännade för henne. Hon blir nog tyvärr ännu svårare att få tag på nu då. Jag gillar när det är kontinuitet i veterinärerna så jag tycker att det är super att hon har tid och kan komma ut till honom. För övrigt är lymfkörteln nästan normal i storlek nu... bara som en parantes.

Med stor sannolikhet blir det flytt nu redan till den 1 april för vår del så jag måste samla massor av energi till det... jag börjar nu genom att lägga mig tidigt.

Kommentarer
Postat av: Piddersfru aka Linda

Vart i Lund tränar du? Har själv köpt träningskort på Gerdahallen! :-) Spännande med flytt, vart ska ni flytta?

2009-03-18 @ 10:37:23
URL: http://www.piddersfru.com
Postat av: Ullis

Jag tränar på Delphis Nautilusgym. De har också finfin studentrabatt och så ligger det supernära där jag bor. Annars orkar jag inte ens palla mig till gymmet. ;)



Jag skall flytta snett över gatan. Adressen blir nästan den samma.

2009-03-18 @ 13:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0