Kursfinal

Idag hade jag tagit ledigt från jobbet för att göra slutprovet på B-tränarkursen. Dagen började därför med att jag gick upp i vanlig tid för att mangla mig igenom travreglementet, det är lite Ullis att göra så. Varför plugga massor när man kan plugga lite med samma resultat? Vid tio var det alltså dax för teori prov. Något resultat har jag inte fått än, men jag håller flaggan högt. ;)

Därefter var det dax för "uppkörnig". Det blev en massa varv på lilla banan innan vi fick upp på stora banan och visa att vi kunde visa hänsyn mot de andra ekipagen där. Jag hade fått låna samma lilla märr av Göran Nyberg som förra gången och hon gjorde mig inte besviken. Hon var snäll, gjorde som jag sa och vi gjorde ett fint intryck tillsammans. Jag avslutade med att köra 40-30 full distans.

Efter lunch blev det ridning av Sir Remington. Den svarta hingsten var verkligen glad i hatten idag och gjorde faktiskt en riktig brall när i kom ut ur stallet. Sedan slappnade han av igen och jobbade super. Jag upplever att vilan som han fick i samband med sitt brutna griffelben har stärkt honom. Han känns verkligen super nu.

Jag åkte sedan till Jan och körde Karin. Hon har vilat i tre veckor efter sina senaste starter. Nu var hon rejält taggad och skall igång. Det blev 8 varv på banan där Karin-barin formligen kröp förbi en av vattenbehållarna som användes i somras eftersom den nu ligger ner vd sidan av pallarna som den stod på innan. Det tog ca 6 varv av 8 innan hon kunde gå lugnt förbi den. I övrigt var hon fin. Tur att man inte sitter och sover när man kör häst säger jag bara.

Jag hann sedan ner till Lena en sväng. Vid detta laget hade det blivit mökt så det blev bara borstning för Lenas del. Jag tror i och för sig inte att hon misstyckte att hon slapp det jag annars brukar göra med henne. ;)

Slutligen blev det Hisans tur och det blev en skrittrunda för hans del. I morgon blir det jakt på Revinge tillsammans med stallägarinnan. Det kommer att bli superkul och jag tror att Hisan kommer att gilla att ha med sig kompis denna gången.
Det känns verkligen att vi har hittat rätt med stallet faktiskt. När man öppnar dörren är det första man ser Hisans spetsade öron över väggen och det sista man ser när man går är det samma.
Och så är de ju hopptokar också precis som vi, vilket är superkul. :D

Kommentarer
Postat av: Ullis

Resultatet har kommit. Jag hade tydligen ett fel på provet...

Jag firar resultatet med en latte på lunchen.



Då får man titulera sig B-travtränare på riktigt nu. :D

2009-11-10 @ 12:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0