Många dagar

Jag har varit väldigt off och så har jag varit borta. Det har alltså inte funnits tid till att uppdatera här.
Jag går fortfarande på halvfart och är hemma från jobbet idag.

Fredag
Jag var ju nyfiken på att rida min Hisan efter massörens besök för att se om det var någon skillnad. Och skillnad var det med inte så som jag tänkt. I och med väder och mitt tillstånd så blev det ju lite för lite ridning för hans del under veckan. Det innebar att jag inte alls kunde känna på hästen utan han var explosiv till tusen. Jag gav därför helt enkelt upp och släppte honom först i padocken. Han for iväg i en massa stiliga bockar och brallar. Därefter kändes det säkrare att bli kvar på backen så det blev tömkörning i stället. Hisan kom snabbt till sökning framåt nedåt och gick fint. Jag fick dock vara på honom framåt.

Sedan blev det fodringspass hos Annette.
Lena har lyckats dra på sig mugg båda bak. Så nu blir det en hel del pyssel för att råda bot på det.

Lördag
Som oftast blir det sällan exakt som man tänkt sig. Grundplanen var att rida ut med stallkompisarna men de hade andra planer så jag begav mig själv till Flyinge för uteritt. Inte ens det gick enligt planen för vägarna var blockerade av nedfallna träd.
Skam den som ger sig. Det var bara att eta upp en alternativ väg. Det blev galopp på rakbanan och sedan ett varv på galoppbanan. Galoppbanan på Flyinge är ganska djup oh jag har mina betänkligheter mot den. Därför blev det bara lugn galopp. Skall jag någonsinn våga släppa honom där får det nog vara en lång invänjnings period först.
Det var i vart fall jag och Peter Eriksson ute i lördagssolen. ;)
Hisan skötte sig i vart fall. Annars brukar det ju vara lite si och så med det när jag rider i "närheten" av svenska eliten.

Jag åkte sedan ner till Lena för muggpyssel. Hon fick sedan stå inne för att torka upp och slippa leran några timmar.

Söndag
"Matte-ledigt" för Hisan.

Måndag
Jag hade ju hoppats på markarbetesträning för Piia. Men det var ingen så då fick jag improvisera själv.
Jag hittade en övning på Hipson för liten bana med begränsat hindermarterial och byggde upp den i padocken.
Fokus var på bakbensaktivitet och sits. När ingen står på marken så blirju antagligen sitsen därefter.
Jag red mycket tempoväxlingar både som uppvärming och mellan trav och galoppbommarna som jag hade lagt ut. Jag hade även ett litet kryss med i övningen som blev som en åtta med galoppbommar längs ena kortsidan och travbommar längs andra och så krysset vid x. Kul sa Hisan i vart fall.

Sedan blev det muggpyssel igen och Lena fick vara inne en natt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0