Nu är det klippt

Hisan blev av med halva pälsen idag. Och faktiskt gick det bra mycket lättare att klippa i år. Hela vänster sidan gick som en dans. På höger sidan hade vi en liten dispyt om om bogen skulle klippas och sedan diskuterade vi hur det skulle vara med nacken, klippt eller oklippt. Det blev klippt.
Jag skall komma ihåg att ta det om de två ställena med massören när han kommer i nästa vecka. Jag är säker på att det sitter spänningar där... eller jag vet att det sitter i bogen i alla fall.

Klippningen ser som vanligt helknasig ut från början, men det blir bättre om någon dag... det är alltid så.

Om han fortsätter att vara så här snäll att klippa behöver jag aldrig mer oroa mig för det i alla fall. Det är roligt att Hisan är så som han skall vara... jag hoppas verkligen att vi inte kommer att hamna i ett sådant läge igen när det bara blir kaos.

Det har dessutom löst sig med licenskursen för sulky. Det kommer finnas fyra tillfällen före nyår. Jag får ta ett litet pepptalk med Karin innan så att hon är med på att hon skall ligga i ryggar och springa lagom fort. ;)
Roligt kommer det att bli i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0