Glad häst

NU... nu börjar det roliga igen känns det som.
Trots mörkret begav jag mig ut med reflexer och pannlampa på en avslappnad och cool Hisan. Vi utforskade till och med skogen vid "varning för vildsvins skylten" lite. Jag beslutade i och för sig att vi skulle vända efter ett tag för jag såg ingenting trots pannlampa och detta är helt okänd terräng för mig.

Vi tog en liten galopp på grässtigen som jag känner till på vägen hem och avslutade på banan. Känslan är super just nu. Inga protester från Hisan utan han tar i och jobbar utan knussen. Galoppen kändes riktigt bra, rund och fin och med eget driv.
Vi flyttade lite bogar och gjorde skolor. Inte heller här blev det något knot. Visst tyckte han det blev jobbigt men han accepterade och tog mina hjälper som sig bör.

Härligt! Nu är min häst tillbaka. Det känns att han är glad och då blir jag också glad. Jag har inte kunnat rida nu innan flytten utan att vi har blivit arga på varandra. Nu har det släppt och det är underbart.
Det skall vara roligt att ha häst. ;)

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Ah, underbart =)

Ja, den där skogen med en "varning-för-vildsvinsskylt" består bara av en väg som går runt ett varv på 1-1,5 km.

2009-10-25 @ 10:11:04
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Så bra att du har koll. När kommer du och hälsar på honom?

1-1,5km är perfekt som snabbtur eller uppvärmning.

Jag får nog skaffa bättre batterier i pannlampan innan jag vågar mig ut dit nästa gång. Idag var där fullt med jägare.

2009-10-25 @ 19:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0