Körprov

Det var dax för körning med B-tränarkursen idag. Vi skulle visa att vi kunde sela ut och köra. Dessutom skulle vi bli visade runt anläggningen.

Jag hade fått låna ett litet sto av Göran. Hästen var 4 år och ostartad men mycket snäll.
Vi körde ut och runt på slingan och milen. Sedan bar det av in på stora banan där vi körde ett bakvarv och två rätvarv som föregicks av vildvoltning. Det lilla stoet var behagligt att köra och hon svarade fint på allt. En del av oss hade mer koll än andra om man säger så. En försvann i galopp på milen och voltningen var ett kapitel för sig självt. Men det var kul i alla fall.

Jag var även en sväng ute hos Hisan och såg att allt var ok. Den nya tjejen red idag vilket var skönt eftersom jag ändå inte hade orkat nu i kväll.

I morgon blir det vila för Hisan för vi har heldagsaktivitet på jobbet. Jag kommer inte att vara i form för stall alls när jag kommer hem.

Onsdagen kommer däremot att bjuda på första hoppträningen på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0