Mesig träning...

Idag har jag fått besked om att Hisans flytt blir av på lördag. Super kul kommer det bli att få honom närmare hemma och jag tror att det kommer att fungera med det nya stället... eller vi får i vart fall hoppas att det blir så.

Jag har inte varit i stallet på två dagar så viss abstinens hade jag lyckats få. Hisan vilade måndag och igår var han och den nya tjejen ute på en vild tur på Revinge. Idag var det enligt planen dags för intervallträning igen.

Vi hann precis avsluta intervallerna när mörkret började lägga sig. Det är möjlgen en vecka till som jag hinner med att rida intervaller på vardagarna sedan får det bli en helgaktivitet.

Jag red  intervaller à 700m i galopp varav 4 var lugna. Två var i mellantempo och två släppte jag på honom i fyrsprång. Jag har faktiskt inte vågat släppa på honom då han har varit så brallig. Nu var han sitt gamla jag igen. Till en böjan blåste han upp sig men sedan när han fick röra på sig lite mer fkuserade han på uppgiften och slappnade av. Inte som han brukar bete sig ute i Torna Hällestad där spänningen i honom inte släpper utan han är konstant spänd under hela turen. Jag hoppas att detta håller i sig för annars är han inget rolig att rida.
Trots de lite snabbare intervallerna idag var han knappt varm under sadeln och absolut inte svettig i övrigt. Detta vittnar om att jag mesar för mycket när jag rider... under intervallträning skall han ju bli varm...

Hisans matte har fyndat på Tradera. Så här fin blir lilla Hisan då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0