Usch för gröna borstar

Det är ett uttalande från Lena. Hon har mer än tydligt talat om att jag inte får borsta hennes ben med denna hemska skapelse. Den bruna mjuka går däremot bra. Lenas matte har lovat att skaffa en ny som faller madammen i smaken...

Lena och jag har varit ute och skrittat i vagn. Damen uppförde sig helt enligt skolboken och kändes hur fin och stabil som helst. Detta kommer att bli superkul för nu kan vi ut på lite längre turer på fältet. Tanken är ju också att Lena skall stärka sig genom att skritta i backen. Vi behöver dock lite hjälp att komma ur stallet men bortsätt från det är det nemas problemas. Lena var dagen till ära i klädd det Nya Zeeländska bettet men hon var både utan tungband och med löst spänd nosgrimma. Hon skrittade på lugnt i samma fina form som hon har gjort när jag har tömkört. Hon är duktig den lilla svarta.

Hisan däremot var långt ifrån harmonisk. Jag begriper inte hur han trots att han har gått varje dag kan samla så mycket energi. Jag red ut en sväng och upptäckte en ny väg i bokskogen. Den gick över en stenmur som Hisan trots lite knot från hans sida gick över lugnt. Han ville hoppa men jag var osäker på terrängen så jag ville att han skulle skitta lugnt. Men det gick med lite övertalning. Han fick skitthoppa över en trädstamm och så länge vi var i skogen var han lugn men pigg. När vi kom ut och började trava var han hyperspänd och det blev inte bättre. Dock blev det bara två bakutsparkar och ingen bock och brall. Han formligen bubblade av överskottsenergi så jag släppte honom i padocken när vi kom tillbaka. Det blev flera varv i snabbgalopp när han fick bestämma själv och det syntes verkligen på honom hur skönt det var när energin fick komma ut... men varför skall det behövas?
Flytten beräknas till nästa helg eller möjligen början av veckan efter. Det är kort tid kvar så det kommer inte att ändras något innan dess. Men man kan absolut inte kalla honom harmonisk just nu. Det är svårt att göra något vettigt när det är så här.

I morgon har jag b-tränarkurs och Titt-uts ägare har lovat att mocka och sätta mat. På tisdag rider den nya tjejen. Först på onsdag blir det ridning för mig igen och då blir det på nytt intervaller för Hisan.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Håller tummarna för att flytten ska gå bra=) Har de stora hagar på det nya stället?

2009-10-14 @ 14:46:14
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Flytten kommer bli super. Den kommer dessutom bli av på lördag.

Nya stället har både små och stora hagar. Jag har förut trott att hagstorleke är det absolut viktigaste för att få en lugn och stabil Hisan men jag tror faktiskt att sällskapet är det som är mest avgöranade. Nu till exempel står han själv i en enorm hage men han är ändå hyper allt som oftast.

2009-10-14 @ 21:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0