Inte riktigt som jag tänkt mig...

Men slutligen blev det bra ändå...

Lena skulle ha verkas idag men hovslagaren ringde och bokade om tiden till fredag... Så jag åkte och handlade grejer till katten och kaninen i stället för att åka till Blentarp...

Planen var att släppa i padocken så att den gode Hisan fick rasa av sig... så blev det inte riktigt. Padocken var upptagen av en islandsryttare så Hisan fick komma ut på lina i stället... Och det gick ju  sådär. Jag hann knappt släppa grimman förrän han for iväg och jag hade minst sagt besvär med att hålla honom... vila är ingen hit för den hästen... Tur var väl det på sätt och vis att jag ändå rastade honom och inte försökte mig på uppsutten ridning i början idag. Efter jag vet inte hur många varv i galopp varvat med brall och tvärniter gick den stackars islandsryttaren ut... och Hisan fick springa lös. Vid detta laget var han redan rastad och travade mest bara omkring.

Vi gick in och jag upptäckte att allt hö i stallet var slut...

Jag sadlade min ädla springare och begav mig ut i padocken i väntan på att hö skulle komma. Jag ville också känna lite på honom för att checka av. Hisan kändes super och det blev inte mer ridning än så.

Så kontentan av denna något röriga redogörelse är...

-Jag kom hem bra mycket senare än jag tänkt. Detta på grund av bristen på hö, vilket sedan rättades till.
-Hisan blev rejält motionerad... han går själv i hagen så där rör han sig inte tillräckligt.
-Lena blev inte verkad.
-Kaninen fick däremot sitt favorithö... han skall förresten flytta in i dagarna. Hösten är här och nätterna blir kalla.
-Katten fick vad han behövde inhandlat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0