RenaLena

Eftersom jag inte har någon Hisan att ta hand om idag blev det i stället Lena som fick all uppmärksamhet.
Jag har ju inte direkt överöst henne med det över sommaren. Det har ju i och för sig inte någon nackdel för betet har gjort henne mycket gott. Hon har lagt på sig massor och är rund och go nu och jämnare i musklerna även om det är mycket kvar. Vidare har vilan gjort att hennes ben har läkt än mer. Gallorna som hon har på det benet som har tagit mest vikt har gått från att vara stenhårda till att nu vara mjuka.

I vart fall var det bad som stod på listan för henne idag. Bete och vila ger smutsig häst. Men nu är hon ren. Inte nödvändligt att bada sa Lena och ville slippa. För att torka gick vi en sväng på fältet. Efteråt med tillsnyggad man och svans var hon ändå rätt nöjd.

Jag får försöka lägga mer tid på henne fram över. Det är hon värd.

Jag fick även en rapport från Helsingborg och Hisan idag. Han var snäll med allt utom medicineringen. Han gillade inte alls sprutorna sa de... no shit! Såret var fortfarande fint men skulle tvättas i morgon. Sedan skulle jag ringa igen på fredag för att se om det blir hemgång som planerat på fredag. Bakterieprovet skulle nog vara klart i morgon och då vet de om det är rätt penisilin.

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej! Tråkigt med hisan, hoppas han bättrar på sig nu! bra att u har Lena att pyssla med i a f. Här är det bra, Har hittat ett fint avelssto e. Cortez, men vet ej riktigt hur vi ska göra. Jag har ju en del i stallet :) Mvh syssling

2009-09-09 @ 23:11:31
URL: http://cl.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0