Sortering

Idag har de lovat 25 grader. Det är ju per definition sommar, men hösten står för dörren och det känns. Det blir genast mycket tyngre med allt. Jag känner riktigt hur mörkret kryper närmare och min ork dalar.

Nu efter att fem dagar med medicinering morgon och kväll har jag faktiskt fått nog på sätt och vis. Jag trodde ju att jag skulle kunna ha det så här denna vintern också och kunna besluta mig för hur jag skulle placera hästarna i lugn och ro till nästa vår men det kommer inte att fungera.

Uppsägningen av Hisans box lämnades in igår. Jag är ännu inte klar med beslutet om hur jag skall lösa det men det finns två alternativ.
1. Hisan flyttar närmare hem och placeras i Lund.
2. Jag samlar hästarna redan nu på samma ställe och begränsar det till att bara ha mina hästar och Jägersro i vinter. Då hamnar de hos Annette och då är det bara det där lilla abret om var hon kommer att vara. På gården hon är idag eller någon helt annan stans... Det återstår att se. Ridmöjligheter runt hennes ställe skall också utredas i så fall för det krävs att sådana finns. Det blir lite att stå i och det kommer att innebära en massa merjobb för henne. Hisan kan ju som bekant inte gå i lösdrift och skall det inte heller.

Igår skrittade jag ut på Hisan på kaninlandet. Han var lugn och fin men pigg och framåt. Vi kommer att hålla oss i skritt tills svullnaden är nere. Såret läker fint och blir för varje dag mindre men svullnaden består. Jag funderar på om det inte är som så att jag borde låna Biolighten lite igen...

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Va? Ska ni flytta? Hoppas ni hittar ett bra ställe... själv tänker jag sluta rida. Behöver ett uppehåll, har inte kul längre.

2009-09-01 @ 21:57:49
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Trist om du slutar men det måste vara kul. Du kan ju alltid ta upp det igen om du får lust. Du har ju dina underbara katter som kommer att syselsätta dig nu också. =)



Rusthållaregården är i grunden ett bra ställe. Men framför allt ligger det för långt bort. Jag får redan ångest när jag tänker på allt åkande jag kommer att göra i vinter.

2009-09-02 @ 08:30:18
Postat av: christerdotter

Ja, det stämmer. Jag förstår inte hur hur har okat köra alla dessa rundor...

Nej, men precis. Detta är första gången i i mitt liv som jag känner att jag vill lägga ner hästlivet helt. Känns som om det lär bli minst ett halvår. Det ska ju vara kul. Men har betalt för en ridlektion till...

men som sagt, det finns annat kul i livet nu=)

2009-09-02 @ 21:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0