En kompis

Idag fick Lilla en kompis. Ett hingstföl som är typ dubbelt så stort som henne, och alldeles korrekt... hon ser superliten ut och så ser hon mycket sne och vind ut i jämförelse...

Humör visar hon också. Hon sparkar mot oss i hagen när vi tar henne på baken...

Hon fick komma in tillsammans med Lena idag så att jag kunde fixa lite med henne. Hon fick prova grimma. Tokigt nog var hon helt ok med att ha prylar på huvudet men ta på henne det får han bara knappt. Hon blir sur och snörper ihop mulen.



Jag tror att jag har ett namn på henne nu. Jag tror att jag skall kalla henne Lunatica. Det finns ingen som heter det än i alla fall. Vi får se om det blir godkännt. Det passar humöret också.

Innan var jag och red min andra galning.

Jag red till runda skogen. Redan när vi kom förbi husen blev Hisan spänd och backade ut i fältet där bonden höll på med vårbruket. Pinsamt men svårt att göra något åt.
Vidare var han superspänd och än värre blev det när vi kom till skogen. Jag fick ta ett helt varv i trav först för att han skulle lugna sig lite. Sedan blev det ett varv i vardera galopp. Dock inte utan brallar. Jag är så sur på det där brallandet. Men jag vet inte vad jag skall göra åt det.

Jag ser till att få min vilja igenom och jag lyckades rida igenom ett par brallar idag.

Efter ritten släppte jag honom på gången som jag brukar. Normalt sett går Hisan in i boxen men inte idag... Skrymslan var inte hemma utan iväg och tränade. Hisan var då så klart tvungen att gå ut och leta efter henne... Han är olyckligt kär den. Det är inte lätt att vara häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0