Exhausted

Igår var det dax för verkning av Lena. Jag ville också att hovslagaren skulle titta lite på den lilla och ge sitt utlåtande.

Lilla madamen hade också blivit lite lös i magen. Troligen på grund av Lenas fölbrunst. Så hon fick tvättas i rumpan. Inte allt för populärt kan jag meddela. Men hon finner sig om än med snörpt mule.

Sedan när mammas hovar blev fixade fick den lilla öva på att stå "hyfsat" stilla på gången bredvid. Jag kan också berätta att även små hovar känns när de ställs ovanpå människofötter... om än bara lite i jämförelse.

Sedan var det Hisans tur. Planen var ridning i paddocken men min ork svek mig något fruktasnvärt.

Den ursprungliga tanken... eller jag vet inte om den ens var ursprunglig... på hoppträning blev inställd på grund av regnet. Eftersom det inte går att träna inne på Flyinge och Åbanan (utebanan) är mycket vattenkänslig så blev det inställt.
I stället skall jag hoppa i världens minsta ridhus i kväll. ;) Tillsammans med mina stallkamrater. Det kommer att bli kul.

Det blev ridning i paddocken igår ändå. Men jag var helt oengagerad och det blev en kort tur. Det lilla jag orkade med svarade Hisan bra på. Inga protester men han hade behövt mer ridning. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0