Galoppjobb

Idag har jag varit med Hisan hemma hos Jan och galopperat på travbanan.

Hisan var helt harmonisk idag. Det var superskönt att för en gång skull få rida ett pass på gamla Hisan utan tokerier eller något annat dumt. Jag vet att den harmoniska Hisan finns där inne någonstans men det är svårt att locka ut honom tydligen.

Han gick åtta vändor med kort återhämtning mellan. Två av dem lät jag honom galoppera på och gå upp i fyrsprång.
Inget flåsande efteråt så nästa gång ökar vi på med fler vändor.

Vi måste få upp mer flås för att orka med sommarens tävlingar. Håller man till i ridhus hela vintern så blir flåset därefter. Det gäller även lata tvåbeningar som borde ut och springa... eller hur?

Han tittade inte på något inte ens den där lastpallen som han brukar skygga för, inte heller det där ciprex-blocket som ligger i kanten på ett annat ställe utan var helt i harmoni och kunde jobba. När vi väl kommer dit hän vågar jag mera och kan känna mig tuff och litar på honom. Vi behöver hitta dit oftare och inte bara när det går att släppa på i full fräs i galopp utan i allt arbete.

Hisan trivs hos Jan, och han trivs med att springa på den travbanan. Så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0