Glad påsk eller något

Jag hoppas att ni har haft en sådan för det har inte jag...

I onsdags på jobbet brakade magen ihop. Jag kopplade det till stressen inför lov och stundande månadsskifte som alltid innebär merjobb.

Jag åkte och tränade hoppning med Hisan men allt eftersom krashade magen och träningen gick därefter. Synd faktiskt för det var Janne Jönsson som höll i det men i och med att jag både var matt och dessutom springa på toa mitt i passet för att klara av det så kan ni ju tänka er. Hisan skötte sig däremot. Inga stopp och han var en gentleman. Inte heller blev det någon höjd på hindren för det mäktade jag inte med.

I torsdags fick jag vara hemma från jobbet men orkade masa mig till stallet när Hisan skulle bli skodd... så illa var det inte just då... men värre skulle det bli.

I fredags var jag rikigt illa. Fredrik följde med ut till stallet och fick ta tag i allt som var tungt så som väga hö och ta ut gödsel... jag var febersvettig av att bara vara i stallet... däckade sedan hemma och mådde peck.

I går följde Fredrik också med ut och hjälpte till. Jag orkade släppa Hisan i paddocken men det var med nöd och näppe. Han var inte så i gasen som han kan vara men fyrade av en massa snitsiga språng medan jag stod och höll mig upprätt vid staketet.

Idag mår jag bättre och det verkar som om jag har kommit ut på andra sidan av denna sjuka. Jag har till och med orkat rida lite idag. Hisan och jag gjorde inget kul utan det blev paddocken... vi får hitta på något roligare i morgon.

Jag har dessutom varit på spänn om Lena skulle föla mitt i allt detta elände. För jag vill hemskt gärna vara med när fölis kommer så tajmingen är ju inte helt super. Men än har ingen fölis dykt upp. Jag har fått en hälsning från henne idag.



Så jag hoppas att ni alla har haft det bättre än mig och jag önskar en glad påsk... om än lite i efterskott.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Men, så stressigt ska ingen behöva ha det :( Tänker på dig. kram

2010-04-05 @ 10:24:44
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag tror faktiskt att det var mer kräksjuka än stress som jag led av kan jag säga nu med facit i hand.



Men nu har jag i vart fall vilat upp mig och är pigg och allert igen. :D



Fredrik har ställt upp massor och det är jag mycket tacksam för.

2010-04-05 @ 14:21:47
Postat av: Cattis

Och jag som nästan trodde det var ett föl på gång där när du inte skrev något på ett tag. ;) Bra att du är bättre igen! Glad påsk på er också. Kram från Halmstad.

2010-04-05 @ 18:09:42
Postat av: Ullis

När väl fölis kommer skall ni inte behöva vänta på inlägg. Ni kommer att bli bildbombade.

:D

2010-04-05 @ 20:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0