Bra och dåligt

Jag har precis kommit hem från veckans hoppträning. Den gick både superbra och så mindre bra... vi tar det possitiva först.

Vi hoppade en bana i hällregn... ja visst... jag skulle ju börja med det som var bra. Regnet var inte bra men det verkar vara normal läge här just nu. Äsch vi tar det från början.

I vart fall brydde vi oss inte så mycket om det. Hisan var pigg och kändes super. Uppvärmingen gick kanon då vi hoppade ett liten planka upplagd på två block på en volt.
Sedan skulle vi gå över till att hoppa en liten linje med plankan och så tre lite korta språng till ett räcke bestående av en träfärgad grind och en blå bom överst.

Hisan bjöd fint och jag var 100 på att han skulle hoppa då han verkligen satte sig på hasorna och jag landade mitt i hindret. Denna gången låg jag inte ens framåt som jag brukar, han bjöd ju och vi låg helt rätt så det var inte mitt fel.
Upp igen och nu hoppade han super. Kanske går det att skylla på regnet? Eller vindarna på månen eller något.

Sedan gick vi över till att hoppa linjen åt andra hållet vilket var mycket svårare. Vi hoppade även en oxer med plankor och vita grindar mitt i. Sedan ett räcke med röd planka överst längs långsidan.
Vi red en svår linje mellan oxern och hindret med den röda plankan som var L formad och fyra språng.

Hisan kändes jättefin och slutligen lades hindren upp på 1.20+ och vi red en liten bana då vi lade ihop alla övningarna.
Hisan bjöd super och jag kom in i ett bra flyt. Jag fick till och med beröm för sistsen idag... jag måste nog slagit i huvudet hårt i hindret där i början.

Skämt och sido. Jag har förbättrat mig massor sedan jag startade att rida för Fredrik, Jan och Piia men det är mycket kvar. Jag saknar mina sitsövningsträningar.
Jag skulle verkligen behöva träna på det igen. Visst läser jag mina gamla anteckningar och försöker nöta in allt och inte glömma bort eller falla tillbaka allt för mycket i gamla mönster men det är inte så lätt när man inte helt vet hur det ser ut från backen.
Det tål att funderas på hur jag skall kunna förbättra mig. För var hittar jag någon som vill traggla med min sits nu när Lindah inte är i Sverige? Dressyrtränarana verkar oftast inte så intresserade av det. Eller rättare sagt har jag inte hittat rätt dressyrtränare...

Kommentarer
Postat av: Linda

Filma dig när du rider i skritt trav och galopp utan tränare så kan jag tipsa dig lite!!!

2010-08-19 @ 12:45:25
Postat av: Ullis

Bra idé. Jag skall bara hitta en kamerahållare...

... eller köpa ett stativ kanske. ;)

2010-08-19 @ 13:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0