Klibbigt

Min blogg är en följetong angående Skånes väder känner jag. Men det är helt snurrigt nu. Regn i princip varje dag och så lite åskvärme på det.

Min energi bara sugs ut och jag vet inte rikigt hur jag skall kunna tackla det hela. Det är bara augusti men känslan är verkligen höst om än lite varmare. Gräsligt.

Nu skulle det mycket väl kunna vara så att gårdagens vindrickande är del i varför jag mår konstigt idag men något säger mig att det inte är hela sanningen.

I förmiddags var jag med Camilla i Vomb och red. Vi hade en supertrevlig ritt utan allt för mycket flygande odjur. Hästarna skötte sig superbra. Det märks att de trivs i varandras sällskap och det är hur trevligt som hellst att sitta och snacka där i skogen (snacka kan vi dessutom göra i alla gångarter). :D

När vi var på väg hem så började det mullra ordentligt och på väg hem öppnade sig himmeln. Jag gillar ju att optimera tiden så att tvätta både bil och släp på samma gång som man transporterar sig hem är ju bra, förutom då att jag fick krypa fram i knappa 50 för att ens se vägen framför oss.

Väl tillbaka i stallet var energin på totalt 0. Dock inte så som det brukar kännas när man inte har ätit eller så utan galet annorlunda.
Jag var helt enkelt tvungen att dricka en kopp kaffe för att orka mocka och fixa iordning. Hela tiden fram till nu därefter (och det är inte säkert att det har slutat än) har det kommit åskskurar som heter duga varvat med sol. Men nu räcker det väl. Så här mycket kan det väl inte regna? Vi får nog snart överväga att byta bilen mot en båt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Passa dig!!!! Jag har varit utbränd och jag började så där........ du har inte precis ett lugnt liv så du kan mkt väl ligga i riskzonen...

2010-08-22 @ 18:12:08
Postat av: Ullis

Jag skall ta varningen till mig men jag hoppas att det idag beror på den enormt tryckande känslan.



När jag jobbade i bergen kände jag av åskväder väldigt mycket. Jag brukar inte känna av det här men man vet ju aldrig.



För övrigt skall jag försöka ta det lugnare i höst/vinter. Annars kommer jag inte orka. Men nu är det slut på semester, jag börjar jobba igen i morgon.

2010-08-22 @ 18:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0