Vomb med Malin och Morgan

Idag tog jag med mig min kusin och hennes Morgan till Vomb. Det var ett tag sedan jag red ut med henne.

Morgan är ju under omskolning och de har kommit ytterligare längre på vägen mot att bli ett samspelt ridekipage. Det är himla kul att se.

Det är en bra bit kvar men det tar tid att skola om travhästar. Det är i vart fall roligt att se framstegen, och de är stora.

Hisan skötte isg fint även om det blev lite livat när vi försökte galoppera tillsammans. Det var nog lite tidigt för Morgans del så vi sparar det till någon gång längre fram. Trava gick bra och det är alltid härligt ute i skogen runt Vomb.

Som sagt. Mycket lite galopp för Hisans del, mest trav. Han skötte sig super vilket han gör i princip alltid numera. Han åkte också fint tillsammans med Morgan som han knappt kände innan.
Det är himla kul när man har möjlighet att bege sig ut tillsammans sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0