Det töar

Just nu är det ett par plusgrader. Det är underbart för det betyder att våren är i antågande. Men det är inte heller helt problemfritt. Jag hade en grundplan som innebar att jag skulle till ridhuset i kväll. Men orken tog slut och väl var väl det. Bilen som i och för sig verkar gå fram överallt halkade omkring på slasket på stallplan och jag är berädd att sätta en bra slant på att Hisan inte hade gillat att stå i hästfinkan u det väglaget.

Planerna fick alltså ändras och det blev vilodag för honom. I morgon får det bli ridhuset. Det är inte kul att rida i slasket så uteritt får vi nog stå över denna helgen.
Tur att vi var ute på Revinge förra veckan för det var nog sista chansen i snön. Allt är dessutom lättare i dagsljus och det bästa är att ta dagen som den kommer.

Igår var jag nere hos Lena. Det var plusgrader redan då men inte lika klafsigt. Dock är ju plusgradig snö tung så det var inte det lättaste att försöka styra skottkärran i snömassorna. Lena var dock på gott humör men tyckte att jag störde lite under maten.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bara så du vet... det väntas tydligen en ny omgång med snö i nästa vecka... :-(

2010-02-27 @ 00:17:58
Postat av: Ullis

Just nu känner jag att jag enbart väljer att läsa possitiva väderprognoser... regn några dagar och plusgrader säger de.



Jag väljer att tro på våren! :D

2010-02-27 @ 09:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0