Makeover

Det tog hela förmiddagen för mig att komma iform för att bege mig iväg till dagens göromål. Vansinnigt vad trött man kan bli av att åka bil...

På schemat idag stod hämtning av släp. Jag var minst sagt nyfiken på hur det skulle se ut nu när det var målat.
Och så här blev resultatet. Jag har även beställt stripes till det men de har inte kommit än. Så i dagsläget är det lite skralt med dekorationer på sidorna.

Min kusins sambo hade en sådan där pryl som man sätter på det svarta med så nu har den orginalflock fram också. Och med stripesen så kommer det verkligen bli supersnyggt.



Frågar man Hisan, för han fick givetvis åka premiärtur med nya färgen, så var han först lite skeptisk men sedan stod han bra mycket bättre än tidigare i det. Jag vill tro att det beror på färgen men jag tror faktiskt att sanningen ligger i att bilen är bättre att dra med och att det då blir bekvämare för honom där bak.



Vi åkte till Flyinge för jag ville kunna rida lite ordentligt i och med att han har ridits ut två dagar i rad och paddocken är fortfarande allt för igensnöad.
Det blev Wallenbergshallen igen. Jag begriper inte vad som är farligt där men så fort vi kommer ner mellan byggnaderna på Flyinge så är han på helspänn. Han går snällt fram till öppningsknappen och kan stå helt stilla och titta på när dörren öppnas men han skall absolut inte in där. Väl inne går det bra men sist hade jag bekymmer när han skulle ut. Idag backade han bara en gång innan han gick ut på skakiga ben. Sist tog det minst en kvart. Men vad i hela friden är det som han tycker är så farligt? Han har inte alls samma idéer om de andra ridhusen på stället eller andra ridhus som jag rider honom i heller. I bland begriper jag mig inte på honom alls.

Själva ridpasset gick bra. Jag fokuserade på framåt och red på i en rapp trav till en början. Sedan blev det öppna och sluta både i skritt och trav. Därefter galoppjobb. Jag red sidvärts i galopp och förvänd galopp. Han var motig fört i galopparbetet men jag påminde honom om att fram var det som gällde och han svarade fint på det.

Kommentarer
Postat av: emmy

wow, det blev riktigt fint juh =) gött

2010-02-14 @ 23:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0