... och ridhus blev det.

I dagarna två.

Hisan har jobbat super båda dagarna. Han var varit fukuserad och mycket possitiv. Jag har kunnat rida igenom honom och det känns bra att han har kunnat arbeta utan att det har kommit protester så som tidigare. Någon bakutsparka har jag fått båda dagarna men i samanhanget är det inget.

Jag har båda dagarna ridit mycket tempoväxlingar och ridit volter och förvänd galopp.

Vissa andra saker är jag mindre nöjd med... som att vi igår höll på att meja ner ett tökörningsekipage på vägen i ridhuset... Hisan fick för sig att dörren/vägen in var det läskigaste och for i i ridhuset helt okontrollerbart. Detta var kanske en försmak till dagens tokeri som innebar att det tog typ 20 minuter att ta oss ut ur ridhuset... Hisan frustade, backade, stegrade och for men ut skulle han inte... ibland blir det bara tokigt. Till slut kom vi ut tillsammans och Hisan fick så klart mycket beröm, men han skall kunna sådant här.

Och först då kunde vi ju åka hem.

Innan dagens ridtur for Hisan sådana rundor i hagen att jag fick hänga hans täcke på tork... det är inte lätt att vara häst ibland.



Igår var jag nere hos Lena också. Så stor hon har blivit. När jag tänker på henne och hur hon ser ut så tänker jag mig henne i tävlingskondition... därför blir det alltid att jag tycker att hon är enorm när jag ser henne nu. Men å andra sidan är det mindre än två månader kvar om hon kommer att föla enligt schema så det är klart att hon inte skall vara smal.



Idag har jag varit inne på Jägersro och ridit.

Sir Remington var först ut och han är fortfarande i grym form. Jag har inte ridit på böjt spår idag heller men jag har ändå slipat på skolorna. Han börjar bli riktigt duktig. ;)
Det blir start för hans del på V75 i Stockholm nästa helg. Jag siktar på att följa med upp.

Sedan var det dax för Winello. Han begriper inte rikigt vad jag menar när han skall gå i cirklar... han tycker att han vänder runt jättebra och begriper inte vad den där uppe menar... Men vi skall nog lära honom att böja sig i bålen vart det lider. Han lyckades med att spotta ut tungbandet under turen så en viss svårighet att styra framkom ju också.
Nåja, han lär sig lite för varje gång. Vi får helt enkelt jobba  vidare på det där med vad skänklar betyder och böjda spår.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Fiiina Lena =)

2010-02-08 @ 08:11:04
Postat av: Christian

Hej! Jag vet fler som är pigga i snön :)Men hellre det än för slöa! Vad tycker du om mitt nyförvärv?? Hon är supertrevlig.. Mvh Christian // Stall Sandlycke

2010-02-08 @ 19:27:49
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Christian: Hon såg väldigt vacker ut på de bilderna du hade lagt ut på din sida. Lycka till med både avel och ridning av den fina madammen.

2010-02-08 @ 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0