Tisdagskväll i ridhuset

Jag har ju tyckt att det har varit så himla bra med Flyinges ridhus... eller det var ju inte mindre bra nu heller... bara mer trångt. Jag har tidigare lyckats att komma på tider då jag antingen har varit själv eller tillsammans med typ två andra där inne och då finns det massor av plats. Nu var vi typ 8 varav en var ett tömkörningsekipage. Man skulle ju kunna säga att det var lite trängre. Nu är ju ridhuset stort så någon större fara var det inte, snarare bara en refelektion. Tisdagskvällar skall undvikas runt 18 i alla fall.

Det som var positivt var i alla fall att jag fick "draghjälp" in i ridhuset... genom det tokigt farliga dörren. Och så fick jag draghjälp ut också. Hisan kunde till och med gå in igen för att jag skulle trycka på dörrknappen. Helt fantastiskt. Hoppas att han är botad från sin "dörrskräck" nu.

Själva ridningen då. Jo i mån av plats fick vi till det riktigt bra tyckte jag. Det är alltid lite meckigare när man får möten med Hisan och så blir det ibland något oförutsett stop när man inte riktigt kan förutse vart de andra skall. Så lite ryckigare med andra ord men vi lyckades med galopparbete med ökningar och minskningar av volter och så förvänd galopp i alla fall.

Jag borde dock ta tag i hans flås. Jag vet bara inte riktigt hur jag skall få till det med det nuvarande underlaget. Men sådana problem är ju till för att lösas. Jag skall finurla på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0