Nu är Hisan i Hbg

Jag har lämnat Hisan idag. Jag fick ju låna Jans buss för att köra upp honom. Den är ju lite speciell att köra med och bara faktumet att den är enorm ställer till det lite.

Just att den är byggd som den är gör att dragkroken sitter superlågt. Detta i sin tur gör att rampen blir lite brantare och i kombination med att man inte kan backa till stalldörren med det enorma ekipaget gör att det blir lite extra läskigt enligt Hisan.

Snö under hovarna på rampen är inte heller någon hit. Jag måste byta mattan på rampen. Den blir snorhal med snö och vatten på vilket inte är någon hit alls. Jag vill ha en sådan där randig i stället så att hästarna kan få grepp.

Resan upp gick bra och han vägde in på 589,50kg.

Det känns tungt att lämna honom och jag kommer att vara supernervös i morgon.
De söver dem tidigt så han bör vakna upp igen hyfsat tidigt också.

Håll nu tummarna för att allt skall gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0