Årets första höststorm

Det blev upp tidigt i morse. Redan vid halv 6 för att hinna med allt inför Hisans debut i 1.30 med sin tävlingsryttarinna.

Emmy följde också med som sällskap och proffsfotograf.

Hisan badades igår och fick sova med täcke i natt. Han var därför ren och snygg när vi kom. Sådant sparar tid. Jag fick dock brodda honom inför avfärd för att han inte skulle slita ner blindbrodden i onödan i hagen över natten.

Det var riktigt kallt på morgonen och när vi kom fram till Ystad blåste det något förbannat. Det var superkallt men jag fick tillfälle att inviga min fina jacka som jag köpte på Falsterbo, även om jag gärna hade väntat en månad eller så på att använda den ändå.

Hisan gick först ut i 1.20.
Han hoppade super men tyvärr hade han ner sista hindret i trekombinationen som var sista hindret i grundomgången.

OBS! Stäng av ljudet på datorn när ni tittar på filmerna på grund av blåsten!



Inför 1.30 blev det först lite vila i släpet.

Jag tycker att 1.30 är superhögt. Tur att inte Hisan är av samma åsikt och med rätt ryttare i sadeln så verkligen flög han över.
Hisan och ryttarinnan hade dock lite komminications missar på banan vilket ledde till två stopp och uteslutning. Hon gör oavsett ett riktigt bra jobb med honom och har tagit honom långt i sommar så jag är nöjd. Hon rider ju honom inte annat än på tävling så de har ju ingen möjlighet att fintrimma in sig på varandra. Hisan visade ändå att han hör hemma på denna höjden och att vi inte har nått gränsen för hans kapacitet.



Nästa helg skall jag tävla honom själv. Därefter fortsätter vi med 1.30 för att utbilda honom vidare.

Emmy tog en massa fina bilder. Tyvärr var ju inte väderförhållandena så fördelaktiga så ljuset blev lite skumt. Här kommer ett urval:

  
  

Om det int ehar framgått tidigare så är jag mäkta stolt över min Hisan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0