Backe

Idag har Hisan och jag galopperat på tippen. Jag har grym träningsvärk i benen. Jag har dock ingen känning från avtrillningen vilket är super. Jag tror att jag gillar det underlaget skarpt.

Jag är ringrostig till tusen. Tydligen tar en veckas vistelse i Tyskland hårt på en. För mycket mat och vin gissar jag. I morgon skall jag därför ut och springa för att råda bot på det. Man måste ju börja någonstanns.

Hisan var i vart fall fin. Han var lite irriterad av inseckterna men inte alls farligt mycket. Det var varmt i kväll så han blev rejält svettig.
Jag har låtit honom fortsätta att gå ute. Dels för att värmen verkar hålla i sig och dels för att jag tror att han stressar upp sig för mycket om jag ändrar. Jag håller det dock öppet angående installning och kollar hur vädret utvecklar sig.

Jag åkte vidare ner till Annettes för ledträning av den lilla vilda. Jan följde med.

Hon var mer med på noterna idag och det var inte samma problem att komma nära som sist. Dock krävdes det övertalning.
Ett par gånger till så går det kanske att leda henne utan bekymmer.

Lena är så tjock och däst nu att hon är helt väck. Dax att ta tag i det tror jag. Till helgen skall jag göra ett försök att rida henne i hagen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Var glad åt att Lena är tjock och låt henne vara det. När fölisar når sådär en 3-4 månaders ålder så¨tar de så extremt mycket energi av mamman att de brukar tappa massor av hull då. Som exempel så kan jag säga att min äldsta islänning gick på bete och 6 kilo krafftfoder om dagen för att inte se ut som ett skellett.

2010-07-22 @ 17:33:56
Postat av: Ullis

Jo visst är det bra att hon inte är tunn och det skall hon värkligen inte vara.



Men det måste ju finnas gränser för hur tjock hon skall bli också.



Just nu ser hon ut som en däst mulle från min häst du vet. Hade hon kunnat rapa hade hon gjort det.



Men hon skall inte göra några större ansträngningar om jag rider henne heller.

Hon har en lång igångsättning efter alla skador hon har haft så jag tänkte mest skritta lite lugnt.

2010-07-22 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0