En studie i TerraTex

Första ridpasset efter en hel veckas frånvaro från häst.

Och jag väljer att åka på hoppträning. Värre var det väl när jag efter ett halvårs vistelse i Rom och utan hästar valde att anmäla mig till en helgs dressyrkurs... det slutade med en avtrillning i total utmattning. Dagens hoppövningar slutade också med att jag landade på banans underlag. Men det var inte på grund av utmattning utan snarare på grund av att jag efter dagens jobb hade en grym huvudvärk och lite yrsel. Det gjorde att min fokus var någon helt annanstans än där den borde.

Jag börjar från början.

Jag var lite vinglig redan från början och huvudet är inte som det skall nu heller. Troligtvis är det sviter från resan i kombination med för lite sömn.

Vid första anridningen tappade jag helt galoppen och kom alltså inte över hindret.
Övningen bestod av tre studsar som skulle hoppas med både lång och kort anridning. Så fort jag fick igång galoppen gick det super.

Sedan skulle vi hoppa en bana och första delen gick super ända till jag skulle hoppa en oxer längs långsidan som jag tidigare hade hoppat åt andra hållet. Vi låg bra mot då plötsligt det ökända "ensilageplastmonstret" uppenbarade sig bakom hindret och Hisan slog på tvärnit. Jag var min vana trogen lite framåtlutad och hamnade på halsen och senare på backen.

Piia och Fredrik har ju byggt en ny bana med sådant dära TerraTex material. Det känns super att rida på och nu kan jag dessutom upplysa om att det är mjukt att landa på. I fall jag kommer att känna av min avtrillning alls kanjag rapportera om i morgon. Just nu känns det inte alls. Hisan stog dessutom still och väntade på mig så det var inte av illvilja han vägrade denna gången utan han blev helt enkelt skrämd och matte var inte med.

Vi hoppade om linjen och först var jag lite vimsig och utan fokus men efter ett varv i galopp tog jag mig samman och hoppade resterande hinder utan problem.

Jag hoppade sedan om linjen där vi hade problem och denna gången tog Hisan tag i det mera och hoppade super.

Till nästa vecka får jag se till att vila upp mig så att jag är fräsch till träningen.

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej syssling! Hoppas det var bra på resan.. Ej kul att åka av, men det verkar ju gått bra i a f. Du, kolla min sida när du kan.. Nyheter!! Nezzan ska oxå ha bäbis :) Så två forhoppn. nästa år!! // Mvh Christian o alla hästarna.

2010-07-21 @ 12:06:14
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Hej Syssling!



Jag har kollat in din sida. Kul att du skall få två fölisar.



Ha det så gott i solen!

2010-07-21 @ 13:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0