Trimmat

Idag packade jag in Hisan i släpet och begav mig till Flyinge för att trimma. Min första tanke var att rida på Melonbanan men eftersom den ligger inne bland husen fick jag för mig att det skulle bli lite väl varmt för mig. Jag red i stället på gräset där det normalt är framridning när det hoppas på Breedersbanan. Det där med att sitta och rida på gräs, det är sommar på riktigt för mig så jag misstycker inte ett dugg.
Hos Jag finns det inga bra öppna ytor att rida på så att åka iväg är ett självklart alternativ om det inte är rakt fram man vill rida.

I vart fall kändes ridningen helt ok idag. Jag har hittat tillbaka, hur nu en veckas vistelse utomlands kan göra så stor skillnad.

Jag red tempoväxlingar i trav. Öppnor och slutor. Ökade och minskade volter i galopp. Förvänd galopp och även serpentin med byten.
Hisan kändes fin och det fungerade bra.
För att avsluta skuttade jag över de terrängövningshinder som finns där. Underlaget var i hårdaste laget just där så det blev bara ett skutt.

Vi får hoppas att Hisan bevarar formen till de kommande helgernas tävlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0