Två dagar

Igår blev det ritt för Hisans del igen.

Jag reda i hoppeskogen. Tyvärr har de lagt nytt material på skogsvägarna där. Sådant där som knappt går att rida på för att det är så vasst.
Sedan hade de sågat av björkstocken så det var den hoppningen det.
Ridturen blev ändå bra och Hisan fungerar super vid varje ritt just nu.

Idag har det varit riktigt riktigt varmt med svenska mått mätt. 28 grader redan på morgonen och 33 mitt på dagen. Härligt. Vi har varit på stranden och ritt fick vänta till lite senare. Dock hann inte temperaturen falla nämnvärt. Dessutom kom värsta åskovädret på kvällen. Jag hann rida innan och kom tillbaka till stallet sekunderna innan det brörjade droppa. Naturen behöver regnet och lite regn på Hisan gör inget nu när det ändå är så varmt.

Under ritten var han super idag igen. Inget nytt att rapportera där.

Efter badet var vi nere och tittade till Lena och Fölis. De mår super båda.

Nu kommer jag att vara hästledig i en hel vecka. Jag och Fredrik skall åka till Tysklad och vila upp oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0