Uteritt, falsterboshopping och "ponnyridning"

Precis i den ordningen.

Idag började jag med en kort uteritt med Hisan. Vi red på den röda vägen och tillbaka över hundstigen som.
Hisan skötte sig bra, han vilade i och med betessläppet dagen innan så han var lagom piggelin. Det som slog mig mest var att vi inte har stött på så mycket flygfän i år än... jag får antagligen äta upp att jag har skrivit detta nu. Jag kommer med största sannolikhet att behöva rida i en hel svärm med bromsar i morgon och sedan varje dag under resten av sommaren.

Emmy och jag begav oss sedan tll Falsterbo för lite seriös shopping. Efter att ha vandrat igenom alla stånden och tittat på en massa prytlar så köpte jag följande:

- En boxskylt till Lena, likadan som Hisan redan har.
- Ett ljusrosa shabrak med mörkblå kant till Lena.
- Ett par mörkgrå tunna ridbyxor med coola bakfickor av märket Animo (italienskt, eh eh).
- Nya benskydd Veredus carbon gel till alla fyra benen i i brunt. De ser ut som han gamla vilket är lite trist men de skall vara superbra eftersom det är gel och kolfiber i dem... harkel.
- Sedan har jag även köpt ett par sporrar med tjocka trissor som sitter horisontellt. De skall vara mycket "snälla".

Efteråt hämtade jag Cecilia och Sebastian för att först klappa hästbäbisar och sedan roa oss med lite "ponnyridning" på STOR häst.
Sebastian är nämligen störtförtjust i att rida ponnisar när sådan ridning bjuds. Stor häst är heller inget probelm att sitta på... men klappa är farligt.

Hisan stannade snällt när Sebastian sa Prr... och skrittade vid smackningar.



Hisan ställde snällt upp fast han hade nog inte misstyckt att bli klappad också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0