Årets längsta dag

Idag är det årest längsta dag. Allt ljus ger mig energi, mera säger jag bara.
Vädret bjöd på sol i Malmö och tydligen regn i Lund. Det ordnade till sig när jag kom hem från jobbet.


Sol och regn på samma gång
Skåne är vackert så här års

Jag begav mig med Hisan till Jan idag igen. Det blev galoppjobb, som jag skulle ha ridit igår. Snabb bana men vad sjutton.

Jag red heat i vart fall.
Ett och ett halvt varv i galopp, vila 10 minuter och så ett och ett halvt varv åt andra hållet. Stillastående vila (eller det skulle likna det i alla fall) och så snabb galopp.
Hisan blev rejält taggad till slutet och brallade i den snabba galoppen. Inga dumma brallar utan snälla... bara jämfota.

Han flåsade lite efteråt. Jag är medveten om att en tung bana hade tagit mer. Vi tar den djupa sanden nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0