Cyklat

Idag har jag drista mig till att cykla till stallet. 20 minuter tog det dit och 25 hem. Det var lite tuffare hem och mycket beror nog på att jag dessutom red en runda.

Hisan fick en lång skritt på lång tygel till att börja med. Han skrittade på fint ända till vi nästan var hemma då han tröttnade och tyckte att det var roligare att titta på andra hästar i hagar och blåsa upp sig.

Nåväl, vi red en kortis på banan också och då var han mycket fin och arbetsvillig. Jag red den vanliga "slängtraven" à la Jari när jag helt plötsligt kom att tänka på den där clinicen med Meredith som jag var på i oktober förra året.

Going forward, coming back... man glömmer allt för fort. Nu har jag läst mina anteckningar från dess...

Use the fence to create a shape of the horse - it all starts to make sense now!
Slängtraven som käns totalt fel kanske jag kan se en mening med ändå. "The pace is your friend" som Meredith sa. Inspiration med andra ord...

I morgon skall Hisan få massage och på onsdag skall jag träna på Flyinge igen... undrar om jag kan lyckas med att skapa en form i hästen då...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, vad bra att du ser meningen i det.

Slängtraven känns slängtravig för att han inet har styrka i den. rider du mkt i den så blir han stark i den och då kommer formen, dvs att man rider fram pannan framför nosen istället för att placera nosen bakom pannan.

2010-06-15 @ 10:33:59
Postat av: Ullis

Jag börjar inse att jag mest har fått koncentrera mig på att hålla mig kvar i sadeln sista tiden med all bock och brall.



Nu skall jag i stället fokusera på att rida.

2010-06-15 @ 10:56:56
Postat av: Lindah

perfecto

2010-06-15 @ 11:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0