Delvis som planerat

Dagen gick nästan enligt plan.

Det började med att jag åkte med Hisan till Flyinge. Jag upptäkte där att det var fullt på parkeringen och alltså tävling på G. Körtävning dessutom. Jag hoppades att det skulle vara dressyrdelen eller vad det heter och parkerade vid Granelundshallen och red iväg.

Jag hade fel. Det var maratondelen och hela anläggningen skulle brukas. Där rök min träning på galoppbanan. En kort runda blev det runt de gamla fälttävlans hindren innan jag åkte hem igen för att inte vara i vägen.

Lite miljöträning hann vi dock med. Vi lyckades passera en häck som klipptes av Jan Jönsson och så en mycket söt vit ponny som drog en vagn som med stor sannolikhet hade en tiger i vagnen om man frågar Hisan.

Att jag aldrig lär mig att kolla på hemsidan om det är något på gång där eller inte.

Därefter åkte jag och Emmy ner till Annettes för att klappa fölis.

 

Vi hjälptes åt att borsta och klia den lilla...



Sedan fick Lena prova sin nya sadel. Och dessutom blev det en premiär tur under sadel.
Bara en kortis blev det för att se om fölis hängde med. Den lilla tyckte att det var superkul att vara ute med mamma. Svansen i vädret och en massa krumsprång blev det trots att vi bara skrittade runt byggnaderna.



Emmy hade fölis i lina. Kanske var det överkurs men jag ville att det skulle kunna gå att hålla i henne om det behövdes.
Possitivt är i vart fall att hon inte bryr sig om att linan rör vid henne. Jag fick dessutom klappa henne från Lenas rygg.

Lena uppförde sig super. Det kommer att bli fler turer med dem tillsammans i sommar.
Dock är hon öm i framhovarna på grus. Hon har nu gått barfota i ett år och är just nu rejält lång i hovarna, men barfota häst kommer hon aldrig att bli.

Vi var även inne på Jägersro och klappade på Sir Remington. Han har precis kommit hem från Hbg. Han var vid gott mod men det syntes på honom att det har tagit på honom. Konstigt hade det varit annars.
Lite kramar, pussar och uppmärksamhet var han verkligen värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0