Ett varv på banan

Igår drog jag till Jan och red.

Planen var att inte rida för hårt, och det lyckades jag med.
Anledningen var att det är tävlig på lördag och därför finns det ingen tid för återhämtning så som jag skulle vilja ge Hisan efter ett jobb.

Vad jag i stället gjorde var att förse mig med en klocka i handen och mäta upp vad de olika sträckorna jag brukar rida tar.

Min vanliga intervallsträcka i maklig galopp tar strax under två minuter... varvet runt tar strax under fem i samma tempo.
När jag rider på lite mer blir tiden ganska så kort. Nu testade jag inte det denna gången. Det går vara till nästa.

Här är det svart på vitt att mina träningar är lite för mesiga och därför orkar inte Hisan hela vägen.

Skärpning Ulrika. Gör om och gör bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk oxå på underlaget. Jag minns Jans bana som mer travlik än galoplik? Det tar inte så mkt. Tung sand(eller backe) krävs för byggande av kondition och de muskelfibrer som behövs. Snabba banor ger inte det du vill ha.

Tänker på Flyinges hoppbana, sånt underlag skulle du träna dina galoppjobb på.

2010-06-11 @ 16:42:16
Postat av: Ullis

Just precis. Jans bana är ju en travbana...



Det bästa med den just nu är att den är smittfri... till skillnad från andra banor som jag annars skulle kunna tänka mig att använda.



Det är för långt för att åka in till Jägers. Det pallar jag inte så ofta som skulle behövas. Min energi är inte hög nog just nu. Dessutom finns det kvarka där också, även om jag litar mer på isoleringen där än på Klagshamns ridklubb, så det gör mig än mindre sugen.



Vi har tydligen en liten epidemi här nere i Skåne.

2010-06-11 @ 21:24:37
Postat av: Anonym

Kvarka är ju inte så trevligt

2010-06-12 @ 10:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0