Fullt ös

Fredag idag... men jag har knapp hunnit sätta mig ner idag.

För någon vecka sedan fick jag ju sålt min gamla dressyrsadel. Planen var hela tiden att omvandla den till ytterligare en hoppsadel... hur skall jag annars kunna sadla ut båda mina ridbara hästar framöver?

I vart fall hittade jag en Passier Comet II i Hofterup som jag kunde köpa för en billig peng och ändå gå plus på sadelaffärerna. Jag är i vart fall nöjd. Nu återstår bara att se om den passar Lena... Det blir ett senare projekt i sommar.

Jag har skrittat ut en sväng på Hisan idag. Jag vill att han skall ha ork inför helgens provningar i form av tävlingar.
Han kändes fin och det var en underbar kväll att rida ut på.

Sedan har jag varit nere hos fölis. Hon börjar tappa sin fölpäls runt mulen och ögonen nu.
Hon börjar också bli närgången. Det är underbart. Jag har kunnat klappa, klia och gosa med henne i hagen utan problem idag. Mycket nöjd är jag med det.



Det är inte lätt att ta fina bilder på de söta små liven när de är som plåster på en så fort man tar upp kamerna. Hon och den nästan jämngamla hingsten börjar bli gangsters nu. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0