Hoppning

Nu var det dax för hoppträning igen.

Janne Jönsson höll i den idag.

Vi hoppade som vanligt vatten. Denna gången en fullängds matta med bom över och planka i framkant. Alla hästarna hoppade den super.

Hisan bjöd massor idag och var superfin i princip hela passet. Utom vid ett tillfälle då vi missförstod varandra i en snäv sväng mot ett svart-vitt plank med vatten under. Plankorna var målade vita i botten och med en svart längsgående kant längst upp. Det är tydligen en av de svåraste färgkombinationerna för hästen att se och uppfatta. Hisan brallade först i svängen och stannade helt när jag försökte korrigera brallen. Sedan tappade vi galoppen men han hoppade ändå vilket resulterade i att vi nästan skildes åt. Men turligen räddade jag mig kvar.

I övrigt hittade vi superdistanser och allt bara flöt på. Jag kände mig modig och Hisan bjöd. :D

Brallarna i början av passet var Fredrik Jönssons fel. Han passade nämligen på att lägga grus framför ingången till paddocken och sedan släpa ut det med en stålsläpa... farligt sa Hisan och en superbra anledning till att bralla iväg... Bus fasoner. ;)

Nu skall jag fira mitt braiga pass med en kvällsjoggingtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0