Lilla skälvan

Vila i alla ära. Men om man heter Hisan får det konsekvenser... Mister Hispan har gått för lite denna veckan så är det bara...

Jag skall ta det från början...

Grannen höll på att bala och plasta hö. - Farligt!
Ett stycke Hisan galopperade rundor i hagen men lät sig snabbt fångas... detta är ett tydligt tecken på att det är hemskt att vara där. Annars springer han tills han är klar.
Den lilla hästen balanstravade sedan in i stallet med svansen som en plym bakom sig...
Han coolade ner men inte helt.
Vi begav oss av för att rida på bortaplan för att släppa på spänningen lite.

Flyinge och rundan runt ån. Här var det inte bara en sak som var farlig... här fanns det ju:
Plastband uppspända runt terränghindren (det har nyligen varit körtävling på Flyinge), fasaner i buskarna, fiskare i vassen bakom kröken och ve och fasa... även pinnar på marken.

Jag hade fullt bry med att alls få oss att komma framåt. Notera dock att det inte var bock och brall från Hisan utan enbart sega steg, ibland stopp och så spänd, spänd! Framsteg att han inte busar som tidigare. :D

Jag hade velat jobba på bjudningen men mer drivning är vad jag gjorde går knappt att få till och inte bjöd han idag inte...
Jo, lite på slutet när vi upptäckte att galoppbanan var öppen igen. Nu skall det bli galoppheat på söndag.

Spänningen lyckades jag inte rida ur honom idag. För mycket "vila" är anledningen... det är jag säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0