Möte med hovslagaren

Idag var det dax för fölis första möte med hovslagaren.

Både hon och Lena skulle verkas.

Det är hög tid att börja få henne ledtam nu. Hon börjar nämligen gå på upptäktsfärd när man skall ta in dem. Jag har ju snart semester så jag får ta tag i det då.

Fösta mötet med hovslagaren gick lugnt till. Hon ville lägga sig lite när vi tog frambenen men stod ändå hyfsat still. Bakbenen var inga bekymmer.

Lena blev också verkad. Under hela förra året hade hon sparsam tillväxt på hovarna. Nu har de däremot kommit igång och växer som bara den. Ett sundhets tecken hoppas jag.


Ensam på andra sidan den oövervinnerliga "ravinen". De andra hade gått igenom diket strax innan. Den lilla tog däremot det säkra före det osäkra och hoppade över. ;)

Hisan hann jag också pyssla om. Stallägaren fick däremot rida honom lite för det hade inte fått rum i tidsplanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0