Jag saknar en timme

Hoppsan vad det kändes det där med att vi blev av med en timme i natt. Jag är helt förstörd nu och inser att det måste bli tidigt i säng i kväll för att jag skall kunna vara människa på jobbet i morgon. Nåväl, jag kommer väl anpassa mig. Dessutom är det kort vecka på jobbet då det är långfredag på fredagen som kommer.
Nu hoppas jag att fölet faktiskt inte kommer förrän då, det hade underlättat för mig. ;)

Idag började jag med uteritt med mina stallkompisar. Vi åkte till Rögletippen och red Billebjersrundan. Det var en hiskelig massa hundar vid parkeringsplatsen och Hisan var rejält på tårna när vi startade. Han lugnade dock ner sig nästan direkt när han märkte att polarna skulle följa med och att han faktiskt kände igen sig.

Rundan avverkades i lugnt tempo och med en mycket sammarbetsvillig Hisan. Mer sådant önskar jag mig. Jag har haft nog med bus från honom nu och behöver arbeta på mitt självförtroende så att vi kan ha en härlig sommar tillsammans med massor av uteritter. Detta var en bra början.

Därefter blev det Jägersro och Uffes hästar som stod på schemat.

Sir Remington hade gått ett jobb redan och skrittades enbart idag. Vi jobbade med ökningar och minskningar i skritten och de vanliga börningsövningarna. Han svarade super. Det var bara ett ställe som orsakade bekymmer och det var den gröna byggnaden som startboxarna förvaras i. De höll tydligen på att bygga och grejja inne i den och den var helt tokigt farlig att gå förbi.

Winello sa det samma när han skulle passera byggnaden.
Han har fått vårkänslor tror jag. Han har ju varit lite motig tidigare men nu är han superpigg. Han svarar direkt på mina hjälper. Dock inte de sidförande... de har vi inte befäst än. Det går framåt i alla fall. :D

Jag har också varit hos Lena idag också. Lilla snuttan är vid gott mod. Vi får se hur många dagar till det dröjer tills fölet kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0