Katastrof

Det är bara förnamnet på dagens ritt... eller jag skall nog inte ens kalla det för ritt. Snarare försök till ritt.

Min plan var att rida i paddocken eller ut hemmavid. Men vädret ville annorlunda.

Det har i och för sig varit solsken idag men nu på kvällen var det minusgrader. De senaste dagarnas väder innebar att halva paddocken var skridskobana med svag is och resten var snö med skare... jag vet inte om man skall skratta eller gråta åt det. Men någon ridning gick inte att utföra där. Det gick heller inte att släppa Hisan där så att han skulle bralla av sig själv. Han rullade sig bara i snön så något var den ju bra för.

Jag red lilla rundan där hemma i skritt. Och en liten runda in i vildsvinsskogen. Väl där inne fick Hisan trava men han blev så laddad att det var synd att kalla det trav snarare brall... när vi väl kom ut ur skogen igen var jag så knäckt att jag hoppade av och gick med honom hem.

Jag avskyr när han är så här och jag vet att det är för mycket uppdämd energi som är boven. Men var skall vi få ut den? Ridbanan fungerar inte, uteritter fungerar inte. Ridhuset är inte tillgängligt...

I morgon får jag se till att åka till något annat ridhus för det skall fortsätta att vara minusgrader och detta går inte alls.

Kommentarer
Postat av: emmy

blä, jag känner igen mig allt för väl. Bra att ni kom hem hela iallafall

2010-03-03 @ 23:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0