Kort tid kvar

Igår var en späckad dag.

Jag började med att lämna in Jackson hos veterinären för en ommärkning. Första gången blev inte tydlig och jag vill att han skall vara märkt om han går ut.

Hela natten var det full rulle här. Jacksom fick inte äta efter 18.00 igår och han försökte ideligen påminna oss om att vi hade glömt hans mat. Sötisen.

När jag hämtade hem honom hade han ett grönt öra och fyra gröna tassar och ett sjuhelsikes humör. Jag fick plidka honom med Lax i sardingelé och nyskalade räkor.

I vart fall har jag tänkt mycket på Lenas dräktighet på sistonne. Jag är milt sagt nervös. Det är tur att det inte är jag som är havande kan man säga. Igår kunde jag inte bärja mig utan åkte ner efter jobbet.

Lena var på superhumör. Hon fick komma in och bli borstad och jag såg att hon börjar sätta juver. Nu är det nära alltså.

Sedan blev det ridning med Hisan. Jag har tänkt att hoppa i kväll så det var tvunget att det skulle bli ridning igår.
Isen ligger fortfarande i paddocken så det är bara ridhuset som gäller. Det är så törstlöst det här. Nog för att jag tycker att ridhus är trevligt men det är så drygt att åka hela tiden. Och det finns ju inte belyst ridbana... bara att den ligger under is.

Ja ja. Hisan var i vart frall fin och jobbade bra så jag ser fram emot dagens hoppning.
Jag var hemma vid 22 igår och orkade inte ens skriva ett inlägg utan stöp i säng.


Kommentarer
Postat av: Christian

Hej Syssling! Vad spännande med Lena, snart dax :) Det kommer att gå bra. Vad hoppas du på för fölis? Själv funderar jag på hingst till Candy.. Hon är verkligen jättetrevlig & kompl. Nezzan bra! De andra mår oxå bra.Vi hörs, MVH CL.

2010-03-18 @ 00:27:01
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Jag har pratat lite med Lena om det. Jag vill absolut inte ha ett fuxsto med 3 virvlar i pannan och 4 vita ben, så det är väl det jag får. Jag önskar mig en svart hingst. Vi vår väl se vad det blir. ;)



2010-03-18 @ 08:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0