Debut 1.25

Tävling idag igen för Hisans del.

Det bar av till Trolleholm. Jag håll på att inte hitta dit och när jag väl kom fram insåg jag att det var ett av de ställena jag åkte till för att tävla förra året... bra Ulrika.

Jag skylle på att jag fick en av uppbindningarna i huvudet strax innan vi skulle åka. Hisan knep med svansen när jag skulle sätta på svansskyddet. Han har bestämt sig för att inte gilla det, han måste dock ha det eftersom han står och skaver upp svansen i transporten. Han kastade sig då bakåt och drog ner fästet för uppbindningen som är ett hästhuvud i järn... aj säger jag.

Han skötte sig betydligt bättre när vi kom fram till tävlingsbanan.

I 1.20 gick han superbra med tjejen som tävlar honom åt mig och var dubbelnolla. Tyvärr räkte inte tiden till en placering men det gör inte så mycket. Hela grejen med att jag har bett henne tävla Hisan åt mig är att ge Hisan rutin och dubbelnolla är super.
Som jag skrev innan hade jag på känn att det skulle bli bra idag och det blev det.



Det blåste massor på tävligsplatsen och för att det inte bara skall bli brus (inga kommentarer hörs alls) i högtalarna på era datorer har jag lagt in lite musik. (Valmöjligheterna på Youtube var ju inte allt för spännande så därför blev det följande stycken.)

Hisan gjorde också debut i 1.25 och han formligen klev över hindren. Tyvärr hände det något i anridningen mot sista hindret i omhoppningen så att det föll en bom. Tiden han fick i omhoppningen hade annars räckt till en andra plats. I och med att detta var debut på den höjden så är det mer än väl godkänt oavsett.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0