Sommarvärme!

Idag har det varit 20 grader på eftermiddagen. Helt otroligt underbart. Tänk att det var knappa 10 bara förra veckan. Mer sådant tack.

Idag kom hovslagaren och skodde om. Sedan lastade jag Hisan och åkte till Jans.

Jag sadlade ut honom i galoppsadeln och så begav vi oss ut på banan.

Jag har då inte ridit med den sadeln sedan förra våren/sommaren... jag kommer ju inte ens ihåg när det var. Glad i hågen red jag dessutom ut i samma läder sedan sist. Efter lite trav och under första galoppsträckan så kroknade benen totalt. Shit vad jag är otränad med andra ord. Till mitt försvar kan jag säga att det är jobbigare att stå i korta läder i långsamma hastigheter men ändå.

Med tre hål längre läder så orkade jag bättre... men då blev det ungefär lika långa som när jag hoppar ungefär.
När jag red lite mer i den sadeln brukade jag träna lårmusklerna extra genom att sitta stol mot en vägg... det är tydligt att träning behövs för att klara av sådana övningar. Det är helt enkelt bara att sätta igång nu när jag börjar känna mig friskare.

Hisans del då. Jo han skötte sig super och tog väl hand om sin utmattade matte med spaghettiben. Dock var inte han heller van vid den plötsliga värmen. Efter åtta rundor där endast två gick lite snabbare och resten i lägre tempo än sist så var det häftigare andning för hans del när vi kom in i stallet. Tidigare har han knappt varit svettig när vi har kommit tillbaka. Han har precis kommit ut på gräs och han lär ha kännt av värmen.

Vi får träna vidare båda två med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0