Stora rundan

Idag har jag varit både hos Lena och fölis och ridit Hisan. Det var inte grundplanen, för jag hade från början lämnat bort ridningen av Hisan men du blev det så.

Jag fick klappa fölis i hagen idag utan att jag behövde tvinga mig på henne. Framsteg med andra ord. Som belöning slapp hon mig... ;)

Sedan var det ridningen av Hisan. Vid detta laget var jag lite för trött måste jag erkänna. Eller kanske inte trött men orkeslös. Det blir lätt så utan kvällsmat.

Det blev dressyr i paddocken. Hisan var lite motig i sidvärtsrörelserna undan höger. I det stora hela var han super. Jag red en massa galopp både rättvänd och felvänd och gjorde lite byten. Inte för att det är det jag behöver träna på mest men det är lite kul och kul skall det vara.

I morgon får det bli uteritt och sedan blir det än mer trimning igen på lördag inför söndagens tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0