Svarta hingsten är tillbaka

Idag har jag ridit svarta hingsten igen. Han och Uffe kom nyligen tillbaka till Sverige efter att ha varit i Frankrike i över en månad.

Sir Remington har gjort bra resultat i mycket hårt motstånd där nere och därför gav de fina tiderna inte så mycket utdelning.

Han har tagit resan och utlandsvisstelen mycket bra ur mitt perspektiv. Tidigare har han även om han har varit fin inte rikigt orkat alla gånger. Nu efter detta långa uppehållet från ridövningar kändes det snarare som att han var starkare än tidigare. Det kommer att bli spännade att se hur han tävlar här hemma igen.

Hisan fick vila idag. I stället blev det pyssel för hans del och insmörjning i arnika igen. Han får stå ut med att bli kladdig.

Jag har också investerat i ett dressyrschabrak i cremefärg idag så att vi inte behöver skämma ut oss över det på torsdag. Det finns mycket annat att skämmas över. ;)

I morgon skall jag rida igenom programmet så att jag i vart fall inte skall rida fel väg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0