Lenas debut som hopphäst

Nu låter det seriösare än det är. ;)

Jag har utmanat min kusin Malin och hennes travare på en pay & jump... på hela 30 cm. Tanken är att vi skall kunna trava över bara.

För att testa Lenas inställning satte jag upp en cavaletti på samma höjd och testade vad hon sa om det.
En gång i tiden testade jag att hoppa hos Jan men då var hon inte alls med på noterna och skulle inte ens över en bom på marken.

Nu tyckte hon att det var kul och sprang över med spetsade öron. Några regelrätta skutt blev det inte utan bara lite benlyft över och inga tendenser till att vilja fatta galopp.

Det räcker bra som bomövning i detta läget. Vi skall nog kunna komma runt den där cavalettibanan till helgen. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0