Lite av varje

Idag skulle det ha blivit dressyrträning... visst mått av dressyr blev det ändå men inte rikigt som planerat.

Jag och Hisans medryttare åkte till ett ställe utanför Staffanstorp där vi skulle vara men vi fick åka hem igen när ingen var där.
Det visade sig sedan att ett nordligt snöoväder var huvudanledningen och att en död mobiltelefon ömöjliggjorde att jag fick reda på det innan... sådant händer men det är surt.

I stället blev det ett kort pass i Flyinges ridhus.

Hisan gick in i ridhuset med viss tvekan kan man säga. Väl inne var dörren som vanligt farlig och en spänd Hisan vågade sig med nöd och näppe förbi.

Jag bjuder på en liten snutt som visar hur farliga dörrarna är...



Med tanke på att det var typ 100 ryttare där inne samtidigt så uppförde han sig över förväntan. Men ett pass när man hela tiden skall se upp för allt och alla som inte kan högerregel, dyker in framför en och bromsar eller liknande är ju inget höjdarpass...
Men som sagt, jag är nöjd med honom.

Jag har dessutom funderat en massa fram och tillbaka och bestämt mig för att en annons skall ut på fölis. Skulle någon vilja betala vad jag begär för henne så är hon till salu, annars behåller jag.
Jag är väl medveten om att det är dålig tajming på året och dessutom köparens marknad så oddsen att någon vill köpa till mitt pris är inte stå stora... men prövar man inte så vet man inte.

Tre hästar är lite väl många för mig för att vara ärlig, och i och med att jag har Lena kvar så kan jag ju betäcka igen om jag ändrar mig.
Jag är i vart fall inte redo att göra mig av med henne. Det finns nämligen bara ett alternativ där och det är jag inte mogen för.

Hisan diskuterar vi inte ens. Någon skulle behöva bjuda mig miljoner för att jag skulle släppa honom... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0