Månsken

Idag har jag varit nere hos Fölis och fodrat. Att bara se henne i skenet av pannlampan är inget idealtiskt men så är det på vardagskvällar. Det spelar ingen roll hur snabbt efter jobbet jag åker. Jag hinner ändå inte innan det blir mörkt.

Hisan fick vila idag, han fick nöja sig med en rykt. Ibland måste man ta det lugnt men han visade tydligt att han ville ha mer uppmärksamhet än han fick. Han är en rikigt diva den.

Lena fick mer uppmärksamhet i stället. Jag skrittade henne i vagn i mörkret.
Hon uppförde sig superpt. Hon spräkte inte ens uppbindningen med halvt avskurna balsnören... det är en bedrift det för en liten Lena.

Skrittade gjorde hon med massa energi men på slaka tömmar. Supernöjd med det uppförandet är jag. :D

Dessutom är jag nöjd med att hon faktiskt kan stanna utanför stallet så att jag kan knäppa av vagnen lugnt och fint där. Det är minsann inte illa för en kronoborgshäst.
Nu vet jag ju inte var Malmqvist inne på Jägers kör med för variant men på Kronoborgs stuteri är det fullt ös medvetslös som gäller från att man tar tömmarna tills man står inne på stallgången igen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0