Sjukt trött

Det där med måndagar... Det är övermodigt att inte tro att man skall vara trött när man stiger upp kl 5.00 en måndag... bara det faktum att det är måndag är det som är mest avgörande.

Anledningen var att jag skulle åka med släpet upp till Klippan och lämna in det innan jag började jobba kl 8.00 i Malmö...

BOJ i Klippan har ett fel och det är att det ligger i Klippan och att det därför är långt att åka dit.
I övrigt är de mycket tillmötesgående, serviceminded och framför allt trevliga. Till skillnad från den där tjommen jag lämnade släpet till först.

Jag fick besked på eftermiddagen att bromsarna behövde servas och varjrarna bytas. Släpet skulle vara besiktigat och klart i tid till vad de hade lovat. Alltså inga bekymmer alls. :D

Efter jobbet var jag i ett supertrött tillstånd.

Jag hade ändå tänkt rida Lena så så fick det bli.
Hisan hade redan ridits och det var bra för jag hade inte orkat båda.

Lena fick gå ett kort pass i paddocken. Mest skritt. Det märks att hon börjar komma i form. Dels har hon smalnat av massor och det är dax att sätta på henne en förbygel igen eftersom hennes kula som hindrade sadeln från att sakta glida bakåt har försvunnit... sadelläge och systrarna Kronoborg säger jag bara.
I örvigt blir hon starkare för varje gång. Det är långt kvar men skillnad märks.
Hon går hårdare nu och gallorna i bakbenen håller sig till ett minimum, det kan ju aldrig vara negativt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0