Förkyld

Jag är galet förkyld. Igår är jag säker på att jag hade rejält mycket feber när jag kom hem från jobbet för jag var helt däckad.
Jag fick sova två timmar innan jag ens orkade mig upp från soffan.

För Hisans del var det redan inplanerat vila så det förändrade inget.

Idag mår jag lite bättre men inte helt bra. Jag hade bokat tid för besiktning av både släp och bil så det har jag roat mig med hela förmiddagen. Eller roat och roat.
Ett positionsljus fungerade inte först. När det väl började lysa som det skulle blev jag varse att bromsljusen inte fungerade. Väl på besikningen var det tydligen också ojämn bromsinverkan på bakre axeln så det blev alltså inte godkänt oavsett.
Jag fick kommentar om att mina däck hade "fina" torrsprickor och att damasken på påskjutsbromsen plus ringen som bromsvajern sitter i behöver bytas. Dock fick jag ingen anmärkning på det men det skulle vara bra om gjorde det för annars kärvar det ihop sedan.
Med andra ord är det skitkul att äga en massa prylar... not. Bilen var prickfri i alla fall!

Hisan reds av medryttaren. Han reds först ut och sedan i paddocken. Jag hade ärligt inte orkat idag så det var himla smidigt.

Jag skulle ha ridit Sir Remington idag också men det står jag över till förmån för vila i soffan.

I morgon skall Hisan och jag göra årest sista tävling så nu gäller det för mig att ladda så att jag har energi och ork nog till morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0