Hopp hopp

Idag har jag hopptränat på Flyinge. Jag känner mig väldigt upprymd av att träningen gick super. Himla bra inför helgens tävling.
Jag kan också meddela att den hemska träfärgade grinden från sist numera är målad i blått och vitt och var inte längre farlig alls... tänk vad lite färg kan göra.

Hisan fick väckas lite till en början men kom snart igång. Han blev mycket taggad och hoppade villigt. Han blev till och med lite väl taggad och två gånger fick jag lägga en volt för att det gick lite fort. Kanske var det inte superbra men jag behåller gärna den framåtandan och tar sådant på träning.
Lite av felet är ju också mitt som inte fokuserar och rider tillräckligt, hade jag gjort det hade det nog inte blivit så.

Vi hoppade en liten bana på ca 1.15 höjd. Det kändes lågt idag vilket bådar gott.

Jag behöll den lite lättare tvåpunktssitsen idag vilket kändes bättre denna gången. Mot oxrarna första gången stod han emot men trots att jag inte satt tungt på honom så räckte det med att lätt hålla om honom med skänkeln för att han skulle svara och hoppa. Det är som natt och dag sedan i vintras.

Igår blev det dressyr på banan. Den sista i raden av aspirerande medryttare var med och red. Jag har fattat ett beslut om hur jag skall göra. Nu får vi bara se om det blir som jag tänkt.
Jag avslutade passet och han var lite latare en vanligt men svarade ändå fint för hjälperna och jag fick en bra fason på honom.
Jag har tvingat mig själv att rida massor i dressyrsadeln och övning ger färdighet så lite bättre käns det just nu. Vi får se om det håller i sig.

I morgon skall jag in till Jägers efter jobbet för att rida svarta hingsten. Det skall bli mycket spännade vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Det är skönt att höra att det flyter på med er =) HisanPisan... Han är så fin. Kul när du lägger upp videos med (även om det blir flera rivningar).



Hoppas du har det bra!

2010-09-07 @ 22:14:47
Postat av: Ullis

Hoppas att allt är bra med dig också.



Fler videor kommer. ;)



Glöm inte att komma och hästa på oss någon gång om du känner att du har tid och lust.

2010-09-08 @ 09:11:01
Postat av: Christerdotter

Jo, det kunde varit bättre med mig men det löser sig förhoppningsvis =) Ja, du jag hade uppskattat lite hästlukt nu. Det var väldigt längesedan! Jag får höra av mig till dig =)

2010-09-09 @ 20:44:38
Postat av: Ullis

Jag tycker absolut att du skall hör av dig. Och jag hoppas att det som skall lösa sig gör det.

2010-09-10 @ 09:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0